Luft til bageriet: Derfor har de rodet tre dage i Kvickly

Bagerafdelingen er åbnet mod Kvicklys forområde, og så har man justeret ved kølemontrer - og efter tre år sagt: ”tak for kaffe!”

butiksliv Det har taget tre dage. Håndværkerne har været i fuld gang i et af de helt centrale steder i Kvickly Albertslund: Indgangspartiet og forområdet. Det har personalet mildt sagt ikke været begejstret for, og kunderne har kæmpet sig vej ind i butikken.

Men efter tre dage kan alle se, at der har været en mening med det hele.

”Vi har fået åbnet vores bagerafdeling mod forområdet. Tidligere var den lukket lidt inde, fordi vi havde en høj mur mellem afdelingen og butikkens indgang”, siger Jonas Møller, varehuschef. ”Muren er nu kun en halvmur, så man kan se bagerafdelingen, når man kommer op ad trappen fra p-kælderen. Jeg har altid syntes, at afdelingen lå noget gemt væk. Det er slut nu. Men for at gøre det, måtte vi fjerne en del af væggen og så beslutte, hvad der skulle ske med den store kølemontre, der stod op af den”.

”Fra varehusets start var bagerafdelingen tænkt som et måltidsområde, hvor man skulle kunne klare mange af sine indkøb. Det har ikke været en fuldstændig succes. Derfor gør det ikke noget, at kølemontren nu er flyttet. De produkter, der stod her, har vi fået plads til i en anden af afdelingens montrer. Den store montre er så rykket ned til fiskeafdelingen, hvor der har været behov for mere køleplads. Samtidig er der her blevet plads til en særskilt veganer-afdeling”.

Varehuschef Jonas Møller i det nyindrettede område med fisk og veganerprodukter.

Varehuschef Jonas Møller i det nyindrettede område med fisk og veganerprodukter.

Tak for kaffe

Jonas Møller finder det naturligt, at en butik justeres hen ad vejen, så den passer til kundernes ønsker.

”Vi benytter også lejligheden til at sige: ”Tak for kaffe!”. I tre år har det været muligt at få en gratis kop kaffe på vej ind i butikken. Tre år er levetiden for sådan en kaffemaskine. Vi skulle derfor overveje, om vi ville investere i en ny eller gøre noget andet. Kundernes behov har gået mere og mere i retning af kaffespecialiteter som latte, cappuccino osv. - og mindre traditionel kandekaffe. Derfor har vi nu købt en maskine, der kan lave specialiteterne. Men det bliver ikke gratis længere. Man skal ind i brødafdelingen og købe sin kaffe. Så efter tre år må vi sige: Tak for gratis kaffe – nu er behovet anderledes”.

Kvaliteten op

I forbindelse med ændringerne er det også besluttet, at der skal satses på absolut kvalitetsbrød.

”Kunderne efterspørger det bedste brød. Derfor har vi valgt nu at satse på kvalitet. Det gamle håndværk, god surdej og langtidshævning. Det kan man smage på brødene, som har mere smag og længere holdbarhed. Alt brød i butikken bages i øvrigt indenhus af bagermester Hassan Mohammad Ali og hans team”.

Publiceret 21 July 2018 07:00

SENESTE TV